azi e vineri 13. conform tradiției populare, aveți grijă să nu vă rupeți vreun picior sau altceva…

aseară am fost la roblogfest. gălăgie mare, fum cât cuprinde, bași și discuții strigate peste zgomotul de fond. nu tocmai genul meu de atmosferă, dar era ok că se râdea și se legau contacte. m-am întâlnit cu vechi prieteni din facultate, Cristi și Vasile. care scriu împreună (cu alții) la La Societe. asta dacă am înțeles eu bine. i-am căutat pe google, dar se pare că numele e îngropat în mormanul de știri despre frauda de la Societe Generale… pentru că n-am rezistat până la sfârșit, răpus de oboseală și de o durere în gât spontană, am tăiat-o pe la mijlocul concertului HIQ (așa se scrie?). câștigătorii s-au afișat aici.

se pare că tipii de pe wallstreet încep să-și arate din nou dinții. într-un zâmbet chinuit. veștile pe piața bursieră sunt mai înviorătoare, oamenii fac pași spre depășirea blocajului de încredere și încep să mai și cumpere. mai la est, chinezii își iau măsura preventivă de ale înfige un mic ghimpe economic în coastă americanilor. bursa e o chestie care nu face încă parte din lucrurile pe care le înțeleg, dar probabil că ar fi plăcut să citesc articolele astea și să pricep ceva mai mult de jumate.

din Adevărul aflăm că în curând va apărea primul număr Forbes în limba română. 60% din articole vor fi scrise pentru început de jurnaliști români, restul vor fi traduse din ediția din America. numărul de articole loco va crește progresiv. mă-ntreb de ce planul ăsta – n-au reușit să strângă destui oameni să facă revista integral româneasacă de la început sau așa e politica lor?

tot în Adevărul găsiți oamenii cei mai importanți din săptămâna asta. sau cel puțin eu așa aș zice. sunt medicul Sergiu Stoica și anestezista Anca Vișan, care au salvat o viață de om după 20 de ore de operație. foto de pe adevarul.ro, trebuia să-i pun aici.doc

în ultima vreme, SOV apare tot mai des la știri. un interviu cu omul de afaceri aici. nu știu ce învârte Vântu, ce interese are, dacă controlează cât i se pune în cârcă că ar controla, dar ce-i al lui e-al lui – omul știe să dea replica:

Rep: PIN tocmai a anuntat fuziunea cu Partidul Ecologist. Din cate stim acest partid e controlat de dvs.
SOV: Domnule, cred ca tot ce stiti dvs incape pe spatele unui timbru postal. N-am avut nicio treaba cu Partidul Ecologist. Sunt militant ecologist, din perspectiva iubirii mele pentru Delta. E cu totul altceva.”

Rep: Din afara pare un semn de…Basescu a spus ca va e foame.
SOV: Domnul presedinte Basescu facea referire la foamea de a pescui in ape tulburi. Ca ne este din nou foame sa pescuim in ape tulburi.
Rep: Si nu mai sunt ape tulburi acum?
SOV: Ca, in rest, domnia sa e foarte greu sa aprecieze in ce masura imi este mie foame. E o chestie de fiziologie domnule.. Ha, ha, ha. Ma gandesc ca domeniul domniei sale de expertiza se opreste la fiziologia mea personala.”

de altfel, Vântu conduce ostilitățile pe tot parcursul interviului. nu te lasă să-l întrebi nimic important, îți spune că ar trebui să știi deja răspunsul la întrebare, care este în favoarea lui desigur, te presează să treci la subiect, de parcă ce s-a vorbit până la un moment dat a fost small talk. nu prea cred că are ce să scoată vreun jurnalist de la SOV.

(”Rep: Unii ar spune altceva.
SOV: Repet afirmatia de acum cateva momente: sunteti in presa de ani de zile si daca nu aveti aceasta minima informatie conforma careia nu am facut niciodata afaceri cu statul inseamna ca ati stat degeaba in presa domnule Tapalaga. Va rog sa-mi  scuzati agresiunea.
Rep: Nu e nici o agresiune. V-as aminti afacerea FNI.
SOV: Ce legatura are cu statul?
Rep: Are cu CEC.
SOV: Ce legatura am eu cu FNI-ul? Este tipul de legenda din care v-ati hranit ani de zile. Incercati va rog alt meniu. Justitia a dat deja un verdict in acest sens. Trecem mai deparete.”)

ajunge cu atâta vânt. sau stai, mai face și Becali ceva curent, declarând în stilu-i caracteristic: ”NU mai am avere, s-a dus, zero!” ziarul Gândul ne aduce aminte cine sunt bogații României. să le plângi de milă, nu alta, că nu mai prind topurile. genială declarația lui George Copos: ”Eu nu sunt un om bogat. Îmi place să fac bani, dar nu-mi plac banii”. uite unde era fratele meu aristotelic, care face bani nu de dragul banilor, ci de dragul cunoașterii facerii de bani.

Evenimentul Zilei se dă cu intelectualii. un interviu cu Horia Patapievici aici. de ieri, dar eu acum l-am văzut. mi-a plăcut cum începe, e promițător – ”Cunoscutul filosof, scriitor, fizician şi publicist Horia-Roman Patapievici, preşedintele Institutului Cultural Român, a acordat un interviu în exclusivitate pentru Evenimentul zilei.”

