educația pe primul loc. Ecaterina Andronescu le-a pus gând rău profesorilor care dau meditații. Ministerul Învățământului vrea să mizeze pe after-school și să le taie din porție profesorilor care își completează veniturile prin meditații date acasă. ministrul se laudă că s-a luptat pentru creșterea salariilor dascălilor. eu sunt curios cât mai câștigă un profesor de liceu azi…

andronescu

adevărul e că practica meditațiilor nu e una normală. în 2004 am înființat Consilium tocmai pentru a lupta împotriva sistemului. e o porcărie că elevii se pregătesc de BAC la meditații, nu la școală, dar oricum ai lua-o Ministerul e cel care trebuie să rezolve tensiunea dintre bani puțini, elevi prea mulți pe cap de profesor și pretenții mari la BAC și Admitere. pe de altă parte, doamna Ecaterina a mai fost prin fruntea ministerului acum câțiva ani și amintirile mele despre măsurile luate atunci sunt tare nefericite. plus o poveste despre ea spusă de un fost olimpic la chimie ajuns student în Statele Unite despre cum le-a promis marea cu sarea să vină la Poli când termină liceul și pe urmă le-a întors spatele…

antonescu

dar nu doamna Andronescu este vedeta știrilor recente. motivul pentru care am început cu știrea despre profesori este educația, nu ministrul ei. vedeta ultimelor știri este Crin Antonescu, noul președinte al PNL, care stă de vorbă la Realitatea TV cu Robert Turcescu as we speak. hai să vedem ce aflăm despre Crin Antonescu dacă îl google-im.

mai întâi, că își crește singur fetița, Irina. apoi, motivul din care se întâmplă asta – soția sa, Aurelia, s-a sinucis în 2004. suferea de cancer și avea dureri cumplite, din pricina cărora s-a aruncat de balcon. omul a fost profesor de istorie și muzeograf, aflăm din pagina wiki, altfel cam săracă. cam asta spun bloggeri wodpress despre el. blog PNL aici.

declarația sa după câștigarea șefiei PNL este interesantă:

„Vin în partid cu toate gândurile bune. Vă chem să îndreptăm primul nostru gând către aceia care cred că în România nu mai au nicio şansă. Să le spunem împreună că nu sunt singuri şi mai au o şansă. Să le spunem că , dacă eu, un om simplu, un om normal, am muncit în acest partid timp de 20 de ani, fără conspiraţii şi fără aranjamente, şi am putut ajunge preşedintele celui mai mare partid din România, atunci fiecare român are o şansă”

Antonescu a fost indicat rapid de către amatorii de bârfe drept omul lui Dinu Patriciu. că e sau că nu, mișcarea de a vorbi despre acest zvon încă în discursul de câștigător mi se pare una deșteaptă. de altfel, subiectul a fost discutat și în emisiunea lui Turcescu. interesantă mi se pare însă precizarea pe care a ținut să o facă – a muncit în acest partid 20 de ani și a ajuns președinte fără aranjamente, ca un om simplu. mie mi se aprinde un bec cam de culoarea asta: cine e nevoit să tragă tare și reușește are voință de fier, ceea ce e un plus; pe de altă parte, cine are ambiții mari și mijloace reduse, e expus tentațiilor faustice. ce rol joacă Patriciu în Faust?

presa se grăbește să-l dea drept Obama al României. câteva asemănări ar fi: e tânăr, are un discurs destul de avântat, vorbește de schimbare de atitudine. toată lumea îl vede deja în postura de candidat la președinție al PNL. interesant de urmărit. mie unuia mi-ar plăcea să lucrez într-o campanie care să implementeze modelul Obama în România. s-ar putea ca Antonescu să fie omul potrivit la momentul potrivit.

că tot veni vorba, pe blogul lui Petreanu am găsit această prestație a lui Obama la emisiunea lui Jay Leno. de ce n-avem noi președinte ca Barack și moderator ca Jay? pentru că sunt prea puțini cei care s-ar uita și ar înțelege umorul și doza de seriozitate bine cântărită care transpar în această emisiune.

între timp, Cotidianul e ocupat să-i găsească Elenei Băsescu corespondenți printre fii sau fiicele altor președinți de stat. pe mine nu mă mai interesează.

pe 27 martie se împlinesc 91 de ani de la unirea Basarabiei cu România. autoritățile de la Chișinău sunt îngrijorate de o manifestare sărbătorească la Chișinău. aflăm din Jurnalul.

cam ajunge, că e duminică :). să vină primăvara!


