niște moromeți strigau acum ceva timp să ne trezim… s-o fi întâmplat ceva între timp? s-au mai trezit oamenii, sau România își face în continuare somnul de frumusețe?

mă tot întreb dacă lucrurile s-au mai schimbat în ultimii ani. în ce ar consta o schimbare dezirabilă? să avem locuri de muncă când terminăm o școală, străzi curate, servcii ok, transport rapid, concerte, cluburi după gust, happy shopping, siguranță, școli pentru copii, sport pentru ei și pentru noi… mai ce? care sunt lucrurile mici care ne-ar face existența mai suportabilă și măcar ne-ar oferi bune premise pentru a încerca să fim fericiți?

cred că oferta de muncă s-a mai diversificat față de acum… 10 ani. numai că salariile sunt încă mici, în special dacă ești tânăr fără experiență. dacă vii din provincie, Bucureștiul e scump și mama trebuie să trimită încă un pachet voluminos măcar o dată pe lună.

școala parcă e mai respirabilă decât în anii 90. tot auzim de scandaluri cu diplome obținute fraudulos pe la universități particulare. pot să sper că asta e un semn bun pentru universitățile de stat. poate că la stat nu mai e așa ușor să ieși licențiat, master sau doctor.

drumurile sunt convins că sunt mai bune decât acum 10 ani, deși nu mai multe. cred că în sectorul ăsta s-a furat ca în codru. cu investiții făcute cu cap și bine controlate de stat, nu se poate ca în 10 ani de zile să nu ai o rețea de transport măcar decentă, dacă nu top of the line… așa puține și înguste cum sunt, drumurile astea te poartă de bine de rău în mai toate colțurile țării adormite. păcat că sunt și circulate…

de concerte și cluburi nu sunt eu cel mai în măsură să vorbesc. nu avem totuși o sală de concerte în care să nu-ți fie rușine să-l inviți pe Sting. aah, mochetele vechi și scaunele transpirăcioase de la Sala Palatului… magazinele în schimb sunt departe, ca prezentare și ofertă, față de acum 10 ani. pe asta pot să pariez.

drum

la fel de sigur sunt că nu existau terenurile de sport, cel puțin cele pentru fotbal, cu gazon sintetic. mă întreb câte sunt astăzi, în tot Bucureștiul, și dacă mai e loc pe piață pentru ele. aș zice că da, pentru că bodipod îmi tot spune că se duce la fotbal neabătut, miercuri seara, pe ploaie sau vânt. eu aștept să se mai încălzeasză.

serviciile sunt încă foarte proaste în unitățile mici, în special magazinele de cartier. dar puțin aer proaspăt mai bate și în partea asta. am dormit la hoteluri unde s-au purtat foarte bine (dar și în unele în care s-au răstit la mine când am pus o întrebare…), am întâlnit și farmaciști dornici să ajute și să caute cea mai bună soluție pentru problema mea (deși n-am întâlnit în viața mea un farmacist care să se grăbească…). în supermarketuri parcă primesc un minim instructaj. depinde întotdeauna și de fiecare om în parte.

nu știu cum e oferta educațională pentru cei mici. s-au schimbat grădinițele, școlile primare? mai aud copii vorbind între ei pe stradă și mi se par destul de isteți.

Brucan ne dădea un termen de 20 de ani pentru a scoate capul din nisip. impresia mea generală este că trebuie să cerem o prelungire a termenului. numai de-ar fi mai clar încotro ne ducem…

