bogdan îmi zicea azi că eu sunt bun de cavaler, sau ceva asemănător.

asta-mi place, cavalereste vorbind. i-am zis ”dragonul de la romana”. presupun ca are legatura cu ecologia, stie cineva cine l-a facut si de ce?

asta-mi place, cavalereste vorbind. i-am zis ”dragonul de la romana”. presupun ca are legatura cu ecologia, stie cineva cine l-a facut si de ce?

de fapt, cam așa a fost conversația noastră:

bogdantaut: ma
bogdantaut: tu ai fi bun sa lucrezi intr-o asociatie
bogdantaut: esti genul care dispune energie pentru „cauze nobile”
bogdantaut: cavaler
michaillos: de bloc?
bogdantaut: un aventurier fermecator, un tanar visator cu tamplele carunte
michaillos: pai da ma, asta e modelul meu> don quijote, printu mashkin, winnetou, p-astia i-am admirat eu in copilarie
bogdantaut: vesnic cavaler sentimental pe orisice rival e gata sa-l infrunte

michaillos: asa asa

nu ca să mă dau cavaler am citat, ci pentru că m-a urmărit gândul în timpul zilei. într-adevăr, eroii cărților copilăriei mele erau toți niște cavaleri: Winnetou, McMurphy din Zbor deasupra unui cuib de cuci, Robin Hood, D’Artagnan și restul găștii, Don Quijote mai apoi, și prințul Mîșkin din Idiotul. și nu vreau să încep să vorbesc și de filme, nici de considerațiile mai abstracte despre cavalerism ale lui Steinhardt în Jurnalul Fericirii.

ăsta e condimentul care lipsește din ciorba noastră zilnică, ăsta e dorul meu din cărți: cavalerismul. deși nu sunt cavaler, pentru că trăiesc de prea multă vreme într-o țară plebee cu trecut proletar, și pentru că îmi lipsește răbdarea să iau tot ce mi se întâmplă cavalerește, tânjesc totuși după cavalerism.

aproape in fiecare zi trec pe langa el si mai mereu ma incurca. trebuie sa scriu o lectie de bun simt despre cum sa parchezi...

aproape in fiecare zi trec pe langa el si mai mereu ma incurca. trebuie sa scriu o lectie de bun simt despre cum sa parchezi...

rar ți se întâmplă să mai întâlnești câte un cavaler pe străzile Bucureștiului, fie și în turnirul nemilos care se cheamă traficul cotidian. despre un astfel de cavaler manierat am scris aici.

a! prilejul cu care i-a venit lui Bogdan să-mi facă așa complimente a fost că am creat o cauză pe facebook pentru păstrarea logicii în programa de liceu. pentru cine nu știa, vor deștepții de la Ministerul Educației s-o scoată. despre asta, mai mult la timpul potrivit. cauza o găsiți aici. poftiți vă rog, adepți ai gândirii critice!

