s-a întâmplat azi să ajung la Piața Națiunile Unite și să am răgaz, în timp ce probam pe D80-ul meu obiectivul de 50mm al unui prieten, să scanez puțin zona. am două cuvinte pentru cei care sunt responsabili pentru planul de urbanism al acestui oraș, și nu le pot scrie aici. dar scriu alte două: eclectism și prostie.

câteva observații, la întâmplare: 1, 2, 3 și ansamblul pe care îl crează

câteva observații, la întâmplare: 1, 2, 3 și ansamblul pe care îl crează

tema e simplă: avem una bucată piață nu foarte mare, cu Dâmbovița peste drum și cu două corpuri de clădiri între care ne-a rămas ceva loc de joacă; ce facem cu el? păi, și-or fi spus marii arhitecți care s-au apucat de aberat, hai să-l facem cât mai pestriț. ia să punem un mic monument în stil clasic, ceva să meargă cu națiunile unite, mă-nțelegi (1). hai să mai punem și ceva mai modern, ceva mai abstract așa, o sferă o chestie…(2).

bine, dar astea sunt mici. hai să împodobim piața cu ceva mai de soi, un prrrroiect de anvergură ne trebuie nouă ca să ne arătăm valoarea. ia să facem noi două fântâni arteziene, tot așa – moderne, cu spoturi, cu niște plexiglas să reflecte luminile. două fântâni simetrice, îmbrăcate într-o minunăție de gresie roșie (3).

bine că au porumbeii loc de joacă...

bine că au porumbeii loc de joacă...

idee genială. căci țânțari în zonă nu erau destui, vara. hoții nu mai aveau ce cărăbăni de pe-acolo, așa că au luat spoturile și plexiglasul, ba chiar și niște bucăți de gresie pe care le-au desprins pe unde au putut. iar patina lor de autenticitate a contribuit la stabilirea fermă a personalității acestei piețe: o bătaie de joc pe bani publici, un loc pestriț și absurd, decorat în plus și cu niște panouri de afișaj gigantice, pe care am surprins o privire numai bună asupra întregii situații.

architectus valachus absurdus est...

architectus valachus absurdus est...

updates:

1. am început să public o carte pe care visez demult să o scriu. pe www.mapsandstories.wordpress.com. se numește luptele din Piața Romană și va deveni o carte de aventuri, cu eroi, ceva deosbit de care avem mare nevoie. oricine este invitat să contribuie cu feed-back de orice natură sau cu sugestii de natură să accentueze vestita patină de autenticitate. voi scrie un articol mai clar despre asta.

2. mă pregătesc să lansez b-cafe.ro, un proiect la care nu visam să lucrez acum o lună. eu cred că am avut una din acele idei simple, care te cuceresc din prima și despre care înțelegi că e musai să le faci. vreau să folosesc la maxim resursele pe care dragul de wordpress mi le pune la dispoziție și să țin în sfârșit, eu însumi, pariul din care s-a născut și acest blog: pariul pe conținut. și despre asta un articol detaliat în câteva zile.

un week-end excelent, so far…

