știu că am tot bătut toba că suntem toți buni să analizăm defectele românilor, dar ar trebui să ne valorificăm mai degrabă calitățile. numai că azi mi-au sărit în ochi niște defecte flagrante. nu avem stil și gândim la scară mică! e incredibil ce imagine de provinciali putem să proiectăm despre noi. am resimțit asta acut, pentru că însoțeam o delegație de tipi din Străinezia.

3 mici situații mi-au agățat atenția, într-o zi plină de muncă și de agitație.

multumesc, Zapata! pentru poza...

multumesc, Zapata! pentru poză...

1. fotbaliștii de la Steaua și Rapid au petrecut azi ceva timp împreună. au făcut tradiționala relaxare din ziua meciului, la IDM. ne-am nimerit pe-acolo întâmplător. pentru că aveam aparatul de fotografiat agățat de gât, am zis – iată șansa mea. sunt stelist, ia să fac și eu niște poze cu băieții. nu sunt ei pe val la ora asta, dar na! sunt ai noștri…

ce mi-a plăcut a fost că, la o masă, stăteau de vorbă deopotrivă steliști și rapidiști, foarte volubili și relaxați. e adevărat, și trist, că toți erau din legiunile străine ale celor două echipe – Toja, Tiago și Semedo, cred că Cesinha de la Rapid și încă doi (pe rapidiști nu-i știu așa bine…). l-am rugat pe Zapata, care se îndrepta spre masa lor, să mă lase să le fac o poză. sigur, a zis el foarte amabil – și iat-o!

în schimb Daryo Morena (așa parcă?) s-a dovedit un îngâmfat care mi-a aruncat un ”nu” în silă când l-am rugat să mă lase să-l fotografiez. Lăcătuș a zis: ”nu aici, afară!”, scurt și răstit. i-am zis că-i urez ”să-i bată măcar pe aștia”. nu s-a legat. Adi Ilie era și el pe-acolo, taciturn dar la locul lui. steliștii mi s-au părut plini de ei și prost crescuți, crispați, fără o înțelegere corporatistă a fenomenului de marketing. înțeleg că politica e: fără poze, am venit să ne relaxăm! dar se poate vorbi frumos și se poate zâmbi, cum au făcut străinii din poza mea.

2. ai 10 oameni la masă, consumație destul de bună, de peste 300 de lei, un bacșiș gras la sfârșit și tu, ospătar, ce faci? ți se cere să aduci pâine și zici: ”aveți răbdare, că nu am numai o masă… nu se poate pe bandă rulantă!” și, MIZERABIL, în timp ce clienții se ridică și pleacă după ce au achitat nota, tu stai cu capul în jos fără un cuvânt de mulțumire și-ți numeri bacșișul…

3. acum vreo săptămână a avut loc în apropiere un accident. o ciocnire destul de serioasă. o mașină a rămas în stradă cu fața făcută zob și roțile desumflate. și va mai rămâne. un timp, nu se știe cât… poate până iese Vanghelie președinte…

