într-o țară democratică, impresia mea este că orice cetățean care nu este mulțumit de prestația Guvernului sau Administrației poate să strige: STOP! nu e bine! faceți altfel!

dacă are și argumente foarte bune să protesteze împotriva unei decizii a Statutului, cetățeanul poate să strângă în jurul lui alți cetățeni și să hotărască să protesteze public. să presupunem că avem de-a face cu UN FOARTE BUN CETĂȚEAN. el nu vrea să creeze agitație doar de dragul agitației, vrea să transmită un semnal de alarmă. mă, nu e bine ce vreți să faceți! haideți să vedem câți cred ca mine, că ar trebui făcut altfel!

pentru că are la îndemână mijloace de comunicare mai performante decât oricând, cetățeanul bine intenționat anunță în toată țara ce vrea să facă Guvernul și de ce nu e el de acord. să presupunem că mii de oameni văd forța argumentării lui și hotărăsc că sunt de aceeași părere. cetățeanul îi anunță pe toți că deciziile Statului i se par atât de scandaloase încât vrea să iasă pe stradă și să strige: NU! ca să-l audă toată lumea. și americanii…

ei bine, dacă miile de cetățeni din țară zic: bravo tată, hai să ieșim să strigăm, suntem alături de tine!, cetățeanul se duce la Primărie să scoată autorizație de miting. adică ia un pix și o foaie, ca să completeze o cerere de autorizare.

– câți participanți vei avea la miting? zice primăria.

– nu știu exact, câteva mii, zice cetățeanul.

– aaa, păi nu așa! zice Primăria. când depui cererea pentru autorizarea mitingului trebuie să-mi vii tu, cetățean nemulțumit, cu semnăturile TUTUROR participanților la miting într-o anexă, ca să știm și noi cine vine.

– dar eu sunt un simplu cetățean, cu o nemulțumire. eu n-am putere decât să protestez, că dacă aveam mai multă putere făceam mai mult. dacă puteam să strâng mii de semnături în câteva zile nu eram simplu cetățean. eu am doar un pix și o foaie…

– astea sunt regulile. fii matale cetățean model și nu mai protesta!

ei ba uite că tot protestez! pe 21 mai la ora 12.00 în fața Ministerului Educației. au zis că vin și niște prieteni. la 11.30 mă întâlnesc cu ei în curtea liceului Sf. Sava, tot acolo pe General Berthelot. miting spontan se cheamă.

pentru că Ministerul Educației vrea să scoată logica din licee și eu am argumente solide că asta e o prostie.

