când mi-a venit ideea, acum vreo două luni sau mai bine, mi-am zis că e una din acele idei pur și simplu foarte tari. mă miram că nu i-a dat nimănui până acum prin cap să facă asta. sau că, dacă i-a dat prin cap, nu a făcut-o.

totul părea simplu și firesc – nu e nevoie de foarte multă logistică, poate chiar nici de așa multă promovare, iar conceptul are toate șansele să prindă. mi-am zis: asta vreau să fac! orice ar fi, mă bag cu capul înainte în proiectul ăsta, cred în el și îmi pun în slujba lui toată energia. sau apoape toată… 🙂

desigur, nimic nu e așa simplu, când lucrezi cu buget redus și trebuie să înveți la fiecare pas. a dat Dumnezeu de m-am întâlnit cu George și ne-am trezit întrebându-ne ce mai face vechiul nostru prieten Vlad. ce să facă, sofware pentru o firmă de aparatură medicală sau ceva de genul ăsta… dă-mi și mie numărul lui de telefon. Vlade, știi wordpress? mai știu ceva… (programatorii întotdeauna sunt modești, nu se laudă că sunt super genii, chiar și când sunt; așteaptă să îi apreciezi pentru munca lor și să cazi pe spate – din nefericire numai un programator poate să aprecieze cum se cuvine munca altui programator…)

așa că m-am întâlnit cu Vlad, care era rupt după o zi de muncă, i-am prezentat ideea și a zis că intră și el în horă. am început deci micul nostru dans. e doar versiunea 1.0 și mai avem o grămadă de lucru. dar avem deja conținut sus, online (pe șină, cum s-ar zice). Ștefania transcrie de zor, eu montez și bibilesc ca un bijutier. pentru că, în sfârșit, mi-am oferit chiar mie ocazia să țin pariul meu (dacă aveam mai mult de 1000 de vizite pe blog zilnic aș fi zis: vestitul meu pariu!)

pe ce pariez eu? pariez pe conținut. pariez că în câțiva ani de zile se va echilibra piața între tabloide / reviste consumeriste și conținut de calitate. nu vreau să intru într-o discuție despre CE ESTE conținutul de calitate. este acel conținut pe care tu – cititorule, pot să te alint așa? – îl apreciezi. iar tu ești cel care pune mâna și pe o carte măcar o dată pe lună, are răbdare să vadă alte filme decât cele cu împușcături, femei dezbrăcte sau ”regine”, ”prințese” sau cameriste de care se îndrăgostesc cei mai bogați și mai chipeși băiețași. tu ești cel care știe unde se află Ateneul, a intrat într-un teatru în ultimul an măcar o dată, tu știi ce este un audiobook, ai nas pentru pictură sau clădiri vechi, te umple de tristețe să vezi în ce hal arată centrul vechi. ai în vocabular cuvinte precum: artă, eveniment, lansare, proiect, muncă, creativ, literatură, stil, curent, arhitectură, teatru, noua generație etc.

mai ales, tu crezi că mai sunt oameni pe care merită să-i asculți, pentru că au de spus o poveste captivantă. și nu e povestea scandalului lor public cu mama sau cu bărbatul sau cu hamsterul. e o poveste despre niște valori în care cineva crede, despre niște ani de muncă, despre proiecte interesante sau călătorii pline de învățăminte.

așadar, abia aștept ca mâine seară sau cel târziu poimâine să tragem cortina de pe un mic loc în care poți să întâlnești oameni frumoși, interesanți, pasionați, deștepți și vii. și sper ca întâlnirea cu ei să-ți facă plăcere.

