tot umblând pe site-ul Salvați Delta, că tot m-am ocupat cu interviul luat lui Costep Popa zilele astea, am dat de chestia asta:

Calculatorul amprentei de CO2 este complet functional si este realizat tinand cont de date caracteristice Romaniei ( de ex: coeficientul de conversie din kwh in kg de CO2, consumuri specifice ale mijloacelor de transport in comun, consumul de energie pentru livrarea apei reci sau calde etc).

Acest site este un proiect mai amplu, calculatorul fiind doar o parte a intregului. Structurat ca un ghid complet, el a fost gandit special pentru oricine are curiozitatea de a afla mai multe despre pericolul CO2, despre situatia actuala atat in lume cat si in Romania, dar si despre ce poate face oricare dintre noi pentru a incepe schimbarea in bine.

după cât se pare, este primul site care îți calculează amprenta de CO2 pe care o întipărești pe obrazul mediului înconjurător, ținând cont de date relevante pentru România. eu nu prea știu ce mașină de spălat am și cât curent electric consum, ca să nu mai vorbesc de apă caldă.

așa că mi-a ieșit o amprentă mai mare cu 20% decât media celor care au făcut testul. suspectez că am băgat eu din burtă cifre exagerat de mari. dar diseară iau facturile la mână și o calculez din nou – pentru mine și pentru toată familia.

