mergi la vot?

în caz că n-ai aflat, mâine sunt alegeri pentru Parlamentul European.

”Parlamentul European este singurul organ al Uniunii Europene ales în mod direct. Cei 785 de deputaţi în Parlamentul European se află aici pentru a vă reprezenta pe dumneavoastră, ca cetăţean. Aceştia sunt aleşi pe o perioadă de cinci ani de către alegătorii din cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, în numele a 492 de milioane de cetăţeni.”

asta ne spune Hans-Gert Pöttering, președintele Parlamentului European, pe situl românesc al instituției. aham, deci dacă iese Gigi Becali parlamentar european, 5 ani de zile stă la Bruxelles. hmm, e o variantă pentru însănătoșirea Stelei. să vedem ce zice mai departe domnul Hans-Gert:

”Parlamentul joacă un rol activ în elaborarea legislaţiei care are un impact asupra vieţii cotidiene a cetăţenilor, ca de exemplu, legislaţia privind protecţia mediului, drepturile consumatorilor, egalitatea şanselor, transportul, libera circulaţie a lucrătorilor, capitalurilor, mărfurilor şi serviciilor. Parlamentul şi Consiliul au, de asemenea, competenţe comune în ceea ce priveşte bugetul anual al Uniunii Europene.”

ok, deci dacă ajunge domnișoara EBa în Parlament, își va da cu părerea și cu votul în legătură cu chestiunile astea. sunt importante, asta mi-e clar. dar îmi este egal de clar că știu atât de puține despre ce face Parlamentul ăsta și cine candidează la el, încât mi-e și rușine. pentru că am pretenția că sunt un om destul de bine informat încât să ia niște decizii cu capul lui, cântărind argumentele pro și contra, alegând ce crede că i se potrivește.

pe aici va păși grațios EBa?

pe aici va păși grațios EBa?

ei bine, în privința asta nu sunt bine informat. după cum vedeți, mai sus am pomenit doi dintre cei mai mediatizați candidați la Europaramentare – Gigi și EBa. asta ne-a servit presa cel mai mult, asta mi-a ajuns mie la urechi. nu prea știu care e politica pe care a adoptat-o România în Parlament în anii anteriori, ce politică am face bine să adoptăm de acum încolo, care sunt grupurile de interese etc. dar știi ceva? – asta e vina mea. nu e vina presei, nu e vina candidaților, care preferă să debiteze discursuri mobilizatoare de 2 lei în loc să spună lucruri concrete. e vina mea că nu știu cum ar fi bine să meargă lucrurile, ce interese am.

dar candidații ăștia de paie au partea lor, groasă, de vină. știu că n-o să-i votez pe Gigi sau pe EBa, dar nu știu pe cine ar trebui să votez și de ce. nu a ajuns până la mine o idee coerentă de reprezentare europeană a unui partid. am rămas cu imaginea lui Adrian Severin recomandat de Vanghelie și cu a lui Stolo ținând niște țărână în pumni și promițând bani europeni. liberalii au avut și ei niște bannere prin oraș. hai să luăm o decizie acuma!

aici își va ține discursul Gigi?

aici își va ține discursul Gigi?

pronosticul meu este că vor fi la urne sub 30%. cred că în România am ajuns la cel mai scăzut nivel de încredere în clasa politică de după revoluție încoace. sau poate doar am ajuns eu la vârsta la care chiar îmi pasă de lucrurile astea și le văd mai urgente decât acum niște ani. dar ce văd, cu privirea mea politică, de cetățean al cetății, e o bubă care trebuie să se spargă. avem mulți politicieni slabi, care nu reușesc să ne câștige și să ne păstreze încrederea. meditează vreo 10 minute la adevărul ăsta: nu reușesc să ne câștige încrederea! ce e de făcut de-aici încolo?

păi, poate ne dezvățăm să așteptăm să ne pice toate mură în gură de la politicieni și ne luăm propriile vieți politice în serios! poate ne informăm, poate reacționăm mai decis – ieșim în stradă, facem petiții, strigăm când nu ne convine. poate ne ridicăm din fotolii și ne ducem la vot să-i pedepsim pe cei care ne-au dezamăgit, dacă nu avem pe cine premia. eu mă duc!

