”sunt aproximativ 21.000 de km până în Mongolia și înapoi. traseul de la ducere trece prin Ucraina, Rusia, Mongolia – cu o tură mai largă de Mongolia, iar la întoarcere: Rusia preț de câteva sute de km, Kazakhstan, Kyrgystan, Tadjikistan, Uzbekistan, Turkmenistan, Azerbaidjan, Georgia, Armenia, iar Georgia, Turcia, Bulgaria și România.

dacă iei 21.000 de km și îi împarți în parcele de câte 500 de km (pentru că nu poți mai puțin, îți trebuie timp să-ți faci o impresie), obții 42 de parcele. cam cât poți să ceri pe o parcelă, că nu poți să ceri o sumă exorbitantă, plus că nici nu vrei, că nu e ăsta scopul. poți să ceri 50 de euro, să zicem. 50 de euro ori 42 – fix 21.000 de euro, bani de drum.

bun, dar ce oferi pentru ăștia 50 de euro de parcelă? păi oferi povestea călătoriei, personalizată. adică oferi o scrisoare care începe cu: ”Dragă clientule care ți-ai cumpărat tu drum spre sau dinspre Mongolia” și în care povestești cam cum e pe-acolo, ce-ai văzut, ce-ai pățit. la scrisoare atașezi fotografiile pe care le-ai făcut. le pui la rezoluție full, să facă clientul ce-o vrea cu ele. mai aduci și tu un suvenir, o pietricică de pe bucata respectivă de traseu să zicem. cam asta e – cumpărătorul ajunge să facă parte din povestea călătoriei tale. a, poți să pui și un sticker cu numele lui pe parbrizul lui Doyle!”

cam așa a vorbit Ion Barbu, după ce s-a lăsat pe spate în scaunul lui rotativ. ca un maestru a vorbit, iar Silvia și Mihai, ceilalți doi participanți la brainstorming, îi sorbeau cuvintele cu nesaț. deci, ca să fie treaba deplin lămurită: Mihai Barbu pleacă până în Mongolia și vine înapoi – pe motocicletă. a vândut drumul și poveștile pe care urmează să le trăiască pe traseu pentru 50 de euro / 500 km. Doyle este motocicletul cu care pleacă, pe parbrizul căruia Mihai va lipi frumos cele 42 de stickere cu numele clienților.

bineînțeles că nu puteam rata șansa de a-i lua un interviu, așa că pe unul din stickerele lipite pe parbrizul lui Doyle va scrie www.b-cafe.ro.

Anunțuri