nu fac analiză politică. sunt prea mulți analiști pe la televizor sau chiar pe internet, ca să mă mai apuc și eu să despic în patru fire despicate deja în douăzeci. nu susțin vreun partid, nici nu știu dedesubturi, nu sunt bine informat. îmi voi spune doar o părere naivă, ca și cum am trăi într-o țară unde să-ți permiți să fii naiv.

presupunând deci că am trăi într-o țară psihic stabilă și că oamenii care o conduc ar acționa pe cât le-ar sta în putință rațional, iată de ce cred că a greșit PSD-ul, la un nivel foarte principial, elementar.

știți ce a făcut PSD-ul, nu? mai întâi a făcut Boc o chestie: l-a dat afară din Guvern pe Nica, ministrul de Interne. motivul pe care l-a invocat pentru a-l da afară: cică nu era bun. nu știu dacă era motivul real, dar ceva adevăr cred că conținea, pentru că nu am auzit să-l ridice nimeni în slăvi pe Nica. ba Nica a și-a dat singur cu scândura în cap, anunțând că alegerile vor fi fraudate. cum să anunți că alegerile vor fi fraudate de pe postul de ministru de Interne? (asta e însă greșeala lui Nica).

în sfârșit, ce-a făcut PSD-ul. i-a zis lui Boc: man, dacă îl dai afară pe Nica, toți miniștrii noștri își dau demisia și guvernezi, scuze de expresie, cu doamna mă-ta! Boc l-a dat afară pe Nica, miniștrii PSD și-au dat demisia. deci PSD a ieșit de la guvernare.

unde e greșeala aia elementară, de principiu? păi să presupunem că gașca mea de băieți de la bloc și gașca prietenului meu Bogdan de la blocul lui decid să formeze împreună o echipă de baschet. fiecare contribuie cu cei mai buni băieți. pentru că Bogdan joacă bine, sau are relații printre organizatorii de turnee, sau pur și simplu așa iese când tragem lozurile din pălărie, Bogdan ajunge căpitanul echipei.

Ion face parte din gașca mea de băieți și joacă pivot. conform unui algoritm, noi am stabilit că o gașcă va avea anumite posturi din echipă, cealaltă gașcă va avea alte posturi. Bogdan zice că Ion e un prost pivot. bine, e adevărat că Ion i-a pierdut lu Bogdan o mingie și i-a îndoit ghidonul la bicicletă. dar așa zice Bogdan, și el e căpitanul. ce facem noi, băieții din gașca blocului meu? păi propunem alt pivot, care să satisfacă exigențele căpitanului.

dacă noi credem că Bogdan e rău intenționat și cere schimbarea lui Ion cu un alt băiat dintr-ai noștri doar de florile mărului, putem să-i spunem. el va spune că nu. dacă nu-l credem, într-adevăr, ne solidarizăm cu Ion și rupem gașca. să se ducă ei la competiții cu echipa lor.

numai că un guvern nu e o echipă de baschet formată din două găști de bloc. într-un guvern, trebuie să faci ce zice premierul. premierul e incompetent, duce țara de râpă? ce-ai căutat în guvern cu el?!?

