astă-primăvară, când mă bucuram că se încălzește și se înseninează, scriam de zor despre plimbări prin parc și micile bucurii ale muncilor de primăvară la bloc, ale întoarcerii păsăroaicelor din alte țări etc. la un moment, mi-am dat seama că lumea ajunge pe blog căutând pe google diverse chestii legate de primăvară.

ei bine, să vedeți surpriză: încep din nou să am trafic dinspre google pe ‘primăvară’. cred că oamenii încep să-i ducă dorul primăverii trecute sau sunt nerăbdători să-nceapă alta. asta m-a dus cu gândul la întrebarea de prin oracolele copilăriei: ”care este anotimpul tău preferat?”

se zice că te simți cel mai bine în acea perioadă a anului în care te-ai născut. vorbeam într-un timp cu Bogdan despre asta – el e născut în aprilie și zice că e dependent de soare. când vine primăvara simte că are energie, îi vin idei, se apucă să plănuiască tot felul de proiecte. cred că el caută pe google ‘primăvara’ în fiecare zi…

eu, în schimb, sunt din lotul de septembrie. și se potrivește. mie îmi place când îngălbenesc frunzele, când se coc strugurii, merele, perele (ah, ce-mi place să mănânc pere în toamna târziu, chiar iarna; le ține bunică-mea de la Vâlcea în beci, la răcoare, și se îngălbenesc cu totul și se înmoaie puțin, de parcă le pătrunde răcoarea aia), așa – și gutuile se coc, și prunele deja au viermi :P.

și să nu vă supărați, da-mi place și când plouă, mărunt și cenușiu. pământul respiră, se odihnește, e ca un duș prelungit pentru el. și în zilele alea ploioase îmi vin gândurile mai serioase, mai filosofice, hmm hmm.

după niște zile ca acelea simți mai bine gustul soarelui. Jerome K. Jerome exclama pe undeva prin Trei într-o barcă sau Trei pe două biciclete: ”oamenii, aceste ființe solare!” ce-mi place! Eu! EU! eu sunt ființă solară! o ființă solară care ține și cu ploaia… păi, cred că ”toamna” e răspunsul meu la întrebare.

