am fost la primul concert de Gospel din viața mea. datorită lui Ioan T. Morar, i-am văzut pe Jessy Dixon și pe Paula Seling într-o prestație care a însemnat o pată de lumină într-o Românie politică nebună.

sincer, nu mă omor după Gospel, am altă concepție despre cum se cade să-l slăvești pe Dumnezeu în cântare. muzica sună bine, dar nu cred să-mi poată deveni familiară invocarea numelui lui Jesus pe ritmuri dansante. am văzut însă ce înseamnă un show pregătit și susținut profesionist.

paula Seling

Paula Seling

Paula și Jessy

Paula și Jessy

Jessy este un show-man desăvârșit. de cum intră pe scenă până iese, e ca un butoi cu explozibil. nu te lasă să șezi, nu te lasă să te holbezi cuminte și să asculți. trebuie să te ridici, să bați din palme, să strigi, să-i răspunzi la întrebări. trebuie să-l faci să simtă că ești mulțumit de muzica lui și de dialogul pe care îl propune. pentru că și el este mulțumit cu ce face.

Autografe pe scenă.

Autografe pe scenă.

a făcut o pauză de 15 minute, în care i-a invitat pe cei care doreau să cumpere cd-uri și dvd-uri să iasă în hol pentru afacerea asta, după care să se întoarcă în sală pentru autografe. în această pauză, așadar, omul nu s-a odihnit. a stat și s-a pozat cu fanii, a dat autografe, a zâmbit, i-a făcut pe ceilalți să zâmbească și să se simtă bine.

Jessy

Jessy

cred că ăsta este talentul (sau știința) unui show-man desăvârșit: să-i facă pe toți din jurul lui să se simtă bine, să se simtă altfel decât în oricare altă seară. ne-a pus să-i aplaudăm pe toți – de la Paula la pianistă, cor (am înțeles că au cântat tineri din România, și Jessy a scos untul din ei, dar se vedea că sunt fericiți să dea totul în seara asta), orchestră și organizator. ne-a pus până și să ne aplaudăm pe noi înșine, ne-a zis că în România se simte cel mai bine în afară de SUA.

Gimme some mo!

Gimme some mo'!

în preajma unui astfel de om cred că ești motivat să dai ce ai mai bun. e o mare știință, să reușești să-i faci pe alții să disponibilizeze energie. pe mine, Jessy, m-ai făcut! am venit curios să văd ce e aia Gospel, pe viu, și am plecat fericit că am întâlnit un om (ba, ca să fiu cinstit, mai mulți) care face cu pasiune ceea ce face.

pentru că Jessy o va șterge, probabil, chiar mâine spre SUA, măcar Paulei Seling pot spera să-i iau la un moment dat un interviu pentru B-Cafe :).

