acum 5 ani, cam pe vremea asta, începeau la Facultatea de Drept primele cursuri Consilium. mă întorsesem din Statele Unite după anul petrecut acolo cu bursă de la OSI și aveam de prestat ceva muncă ONG-istă, așa cum stabilea contractul meu cu fundația. trebuia să aleg între două opțiuni: să mă ofer voluntar la o asociație non-profit sau să înființez eu una.

așa am înființat Consilium. să înființezi o asociație nu e foarte greu. dar eu nu știam nimic, așa că am făcut în vreo două luni ce aș putea face acum într-o săptămână. am crezut că, după înființare, lumea se va înghesui să conducă proaspătul ”organism”. ei bine, nu știam atunci ceea ce mi-a devenit între timp foarte clar: lumea nu geme de lideri. pentru că-mi era silă de acte și organizare administrativă (de management, as it were), lucrurile mergeau în voia lor…

aa, că uitam să vă spun cu ce se ocupa Consilium, care era scopul ei. cu educația. ofeream cursuri gratuite de pregătire pentru BAC și Admitere. cursurile erau predate de voluntari – studenți la sau absolvenți de diferite facultăți. protestam în felul acesta împotriva practicii curente (și astăzi) a meditațiilor plătite. care nu sunt rele în sine (când se fac pentru performanță, să zicem), dar sunt rele de facto – copii care nu învață nimic la clasă și fac meditații ca să treacă.

poster2_low

în primul an, 2004-2005, am avut în medie cam 30 de studenți, la toate disciplinele. unii din profesori erau de la Team Work, altă asociație studențească. în anul următor, ne-m certat cu Team Work și am renunțat la colaborarea cu ei. s-a format treptat un grup destul de unit de studenți – profesori. cărora a început să le placă foarte mult să predea. media anilor următori a fost de 70-80 de elevi la cursuri.

George s-a ocupat să avem săli, punând o vorbă bună pe la Colegiul Francez. a apărut Delia, care fusese în State cu același tip de bursă, dar un an după mine, și a propus să facem ceva mai creativ. fată hotărâtă, Delia a obținut în toamna lui 2005 suport financiar (5000 de dolari parcă) pentru Cogito, ergo sum! – cursuri alternative pentru liceeni. în primăvara lui 2006, a avut loc prima ediția Cogito, unde am predat un curs de logică. începusem în forță și voiam să le dau elevilor tot ce știam în 3 week-end-uri. m-am domolit treptat :).

în toamna lui 2006, am început să mă împrietenesc și să lucrez cu Bogdan, care deja lucra cu Ion. acești doi vulpoi mai bătrâni și eu, ursulețul cel tânăr, ne-am așezat și am creat brandul Consilium și o identitate pentru Cogito. posterele Cogito din primăvara lui 2007 sunt și acum pe dulapul meu. dacă pui pasiune… vino la Cogito!

poster_FINAL1

între timp, au continuat cursurile de pregătire pentru BAC și Admitere. vreau să le mulțumesc frumos tuturor celor care și-au rupt din timpul lor și au venit să predea, de-a lungul anilor. îmi asum riscul să uit pe câte cineva și sper să primesc bobârnacele cuvenite în comentarii, după care să fac update, dar trebuie să încerc să înșir o listă, fie ea și în devălmășie:

Simpa și Edu au pierdut niște ore cu mine pe la notar și bancă, în calitate de membri fondatori

George a obținut sălile la Drept

Ciuby a predat economie (dacă nu înșel, de la bun început)

Radu, Ileana și Gina au predat franceză, cu un real succes

Oana, Suzan și oare mai cine ? au predat engleză, scris și oral

Cristina, Anda și Anca au făcut bucăți manualele de literatură (mai era cineva?)

Maria, Madi și în final Ștefania și Silvia au umplut tablele de formule de matematică

Octav și Aida (și Cristi) au făcut biologie/anatomie

Anca și Irina au albit la orele de chimie

Cristina și Viorel – gramatică

Anca și Gina – fizică

Adina și Corina – psihologie prin niște locuri din București 🙂

Nora și Bianca – puțină filosofie

Delia – istorie

Dana – germană (nu-i așa?)

cred că am uitat destui, să nu mai zic de cei care au ținut cursuri la cele 4 ediții Cogito (incluzând-o pe a Deliei) – Delia însăși, Bogdan, Ion, Oana, Anca, Suzan, Ileana, Smaranda, Vlad și Marius, Alex, Cristina și Anca, Tudor, Silvia, Irina, Raluca și Adriana.

Doamne, pe cine oi mai fi uitat?

ei bine, ce-i frumos trece. așa că, din păcate, au trecut și Consilium și Cogito, de care mă văd nevoit să declar oficial că nu mai am timp. dacă cineva poate să preia și să ducă mai departe toată chestia, e mai mult decât binevenit.și nu e exclus nici să mă întorc la organizat ceva de genul Cogito, la un moment dat.

acum toate energiile mele dedicate formării și educației concetățenilor noștri se canalizează spre b-cafe. nu e non-profit, dar nici orientată spre câștigul cu orice preț nu va fi, cafeneaua mea.

le mulțumesc încă o dată tuturor celor care au trecut pe la Consilium și Cogito, ca elevi sau ca profi. sper că nu a fost degeaba! și o dedicație, tuturor:

