joi, 17 decembrie, m-am întâlnit cu Adi Hădean. bine, ne-am mai întâlnit noi, o dată la Cluj, la Music Pub, unde am hăpăit un excelent gulaș, inundat cu o bere rece, dar și pe 16 Decembrie în București. Adi a gătit două seri la rând (16 și 17) la restaurantul Casa Latină. o seară ardelenească și una italiană… pe cea italiană, din nefericire, am ratat-o.

ei bine, ce n-am ratat a fost întâlnirea din timpul zilei, când Adi a avut bunăvoința să vorbească în fața camerei pentru B-Cafe. am discutat despre gastronomie, despre mâncare și gătitul ei. și mi-am dat seama de ce sunt slab. dacă nu știați, eu sunt slab. ca aspect, vreau să zic. altfel, sunt foarte tare frate!

de mic mi s-a spus de către cei care efectuau observații științifice asupra mea (mama și cele două bunici, alternativ) că mie îmi e lene să mănânc. și că de aia sunt slab, de lene. ei bine, fals. nu de aia. Adi Hădean mi-a vorbit cu pasiune despre felul în care vede el gătitul și mâncatul: lui îi place să povestească mâncarea. mâncarea nu are același gust bun dacă nu este mâncată împreună cu alți oameni, în sânul familiei sau al prietenilor, la mese pline de veselie.

ei bine, sunt convins că în perioadele în care am mâncat în mod sistematic în compania unor prieteni sau a familiei am fost mai gras decât în cele de singurătate. mâncarea are un rol social ascuns, dar esențial. esența ei este să fie împărțită, apreciată împreună, discutată, comunicată. Adi spune că ideal este să fie și gătită împreună cu cineva. mâncarea apropie membrii ai familiilor care apucă să se cunoască mai bine, la masă. pentru că ritmul nebun al vieții noastre moderne ne răpește din momentele pe care am vrea să le petrecem împreună.

așadar, cea mai bună mâncare din lume este aceea care te îngrașă. și îngrașă cea pe care o mănânci în mijlocul celor dragi, relaxat, fără griji. mă bucur că în familia mea încă există obiceiul luării mesei împreună cel puțin în fiecare Duminică la prânz. sunt momente de care îmi voi aminti cu mare plăcere peste ani :).

mulțumesc, Adi, pentru ce pui pe masă și ce dai din tine!

