ieri dimineață am avut ceva treabă prin centru și am trecut pe Magheru, de la Universitate spre Romană. cam pe la colțul cu Batiștei, am luat o frumusețe de groapă, de s-a speriat Linda și s-a întrebat: ăsta e centrul Bucureștiului sau ce mama mă-sii? m-am gândt toată ziua la groapa respectivă. mi se părea inadmisibil să existe așa ceva în plin centru, să dai cu roata în ea. se face de râs și Primăria Capitalei, și Administrația Străzilor, e o rușine pentru întregul oraș.

pentru că problema nu m-a lăsat să dorm, astăzi m-am hotărât să acționez. m-am dus la Biroul de sesizări și reclamații al Administrației Străzilor și am completat un formular pentru sesizări și reclamații. am făcut, de fapt, mai mult decât atât – am discutat cu directorul direcției Bulevarde, care a reușit să-mi explice cum stau lucrurile în 5 minute.

Administrația Străzilor era la curent încă de alaltăieri cu groapa din Bulevardul Magheru. în cursul zilei de Duminică, deși Administrația nu avea program de lucru, conform legii, dispecerul de servicu a alertat personalul că s-a primit online o reclamație gravă: în plin centrul Bucureștiului, o groapă în asfalt jenează traficul. direcția Bulevarde s-a mobilizat integral și oamenii au apărut la muncă, lăsându-și familia și prietenii la masă. în cursul zilei de Duminică, datorită unor cerințe de procedură, s-au stabilit anumite date necesare pentru rezolvarea rapidă a problemei:

– lucrarea de asfaltare a oprțiunii de carosabil a fost realizată de firma de asfaltări Asfalt Tango SRL, cu sediul în București, Calea Plevnei nr. 48

– responsabil pentru recepția lucrării din partea Administrației a fost dl. Merinel Onufrie, inspector în cadrul Direcției Bulevarde

– lucrarea a fost realizată în anul 2007 și avea termen de garanție 4 ani

în ziua de luni, pe baza acestor date, Administrația a început o anchetă internă. dl. inspector Merinel Onufrie a fost luat la întrebări. este un inspector cu peste 15 ani de experiență și nu îl bănuiește nimeni că nu și-ar fi făcut bine treaba. la data recepției, lucrarea părea în regulă. totuși, tronsonul de drum de pe secțiunea Piața Universității – Batiștei trebuia verificat amănunțit (cu rezonanță magnetică etc. – n-am înțeles exact toată explicația tehnică) de o echipă condusă de maistrul Irinel Moroneanu. astăzi, mi-a spus domnul director al direcției Bulevarde, Irinel Moroneanu și echipa sau au primit avertisment și la următoarea gafă vor fi concediați.

tot astăzi s-a trecut la rezolvarea efectivă a problemei. a fost contactată firma executantă a lucrării, care și-a chemat 5 oameni din concediu și a trimis utilaje să astupe groapa. am înțeles că un responsabil pentru calitatea lucrărilor din cadrul Asfalt Tango a fost concediat chiar acum jumătate de oră. în timp ce scriu, groapa este astupată de 7 muncitori profesioniști.

direcția Bulevarde a Administrației Străzilor și-a cerut scuze printr-un comunicat oficial pentru situația creată și a promis că toți cetățenii care au făcut sesizări în legătură cu groapa din centrul Bucureștiului (în număr de 578) vor primi prin poștă o dare de seamă amănunțită despre cum a fost rezolvată problema, însoțită de fotografii de la fața locului.

