acum câteva zile, Petreanu a scris un articol în care dădea cu FISCUL de pereți. statul era descris ca un aparat birocratic care își urăște cu determinare cetățenii și caută să-i supună cele mai cumplite chinuri trecându-i prin tot felul de hățișuri birocratice.

cineva a comentat articolul lui Petreanu în felul următor:

”Domnu’ Petreanu!
DOAR “cine este beneficiarul real al sumelor din firmă”??? (Declaratie asupra beneficiarului real – se numeste cretinatatea de formular) Dar DECLARATIE PRIVIND SURSA FONDURILOR nu primesti spre completare??? Ntztz… ce banca neglijenta…
Lucrez intr-o banca. Vrei un schimb valutar? Imi vinzi-cumperi un euro sau 5.000 de euro? Ok! Buletinul! Completez un document in word: numarul tranzactiei, ziua, ora si minutul, numele si prenumele, seria si numarul de buletin-pasaport, banii pe care trebuie sa ii primesc, rata de schimb, banii pe care trebuie sa ii primesti. Salvez documentul intr-un folder pe desktop. Printez in doua exemplare. Te pun sa semnezi pentru acceptarea tranzactiei. (Asta insemnand ca ai belit bine ochii la tabela pe care e afisat cursul valutar si ca asta coincide cu ceea ce am scris eu pe hartia respectiva!) Ai semnat? Ok! Intru in sistemul bancii, in campul de schimb valutar, si completez urmatoarele (din nou!): nume, prenume, CNP, buletin serie, numar, adresa (strada, nr, bloc, scara, apartament, sector, oras, judet). Printez buletinul de schimb valutar. Semnezi. Ai vandut – cumparat peste 5.000 EUR? Te-am halit! Mai completezi “declaratia privind sursa fondurilor” si “declaratia privind beneficiarul real”! In care scrii de cate doua ori: Nume, prenume, adresa, CNP, profesie, semnezi ca esti beneficiarul, declari pe proprie raspundere ca suma reprezinta economii, sau provine din vanzari, mosteniri, donatii, sau alte asemenea.
Pentru a schimba 1 EUR-4.999 EUR, imi ia 7 minute si 4 hartii. Pentru a schimba 5.000 EUR imi ia 14 minute si 16 hartii!!!
Asta fac zilnic… Si nu stiu ce zambete, ce glume, ce remarci asupra vremii sau gripei porcine sa mai fac in timpul asta, ca sa nu se enerveze clientul si sa nu-mi traga un scuipat, de furie ca-l tin atata timp in fata ghiseului pentru un amarat de schimb valutar!
Scuze pt logoree! Dar mi-am descarcat si eu un pic nervii!!”

s-a semnat: ”o casieră de bancă”. citind rândurile de mai sus, i-am recomandat instantaneu, într-un comentariu la același articol al lui Petreanu, să-și facă blog. writeman: @ functionara – fa-ti blog, neaparat.

și ce să vezi, și-a făcut :D. așa că vă dau link cu căldură către primul blog pe care l-am nășit chiar eu: blogul Funcționarei. care e foarte tare frate!

bine ai venit și spor la scris!

