8 Martie geme de sentiment. atunci, de 8 Martie, pui mâna pe telefon și, înduioșat, suni toate doamnele și domnișoarele despre care știi că s-ar supăra, în sinea lor, să rămână nebăgate în seamă cu așa o ocazie. că de, au și ele o zi internațională, a lor. ai grijă să nu depășești un minut per convorbire.

de 8 Martie vezi prin oraș bărbați cu priviri confuze, numărând banii din portofel, socotind pe degete câte grații au de mulțumit și alegând, încurcați, flori, speriați că florăresele șmechere le vor lua mai mulți bani decât face, că nevestelor nu le vor plăcea, dar, mai ales, speriați că trebuie să aleagă ei un buchet frumos. ca să fie bine.

de 8 Martie, prichindei neștiutori și puri sunt ademeniți cu viclenie în practici sociale care-i vor ține prizonieri pentru tot restul vieții: na aici florile pentru doamna învățătoare, vezi să i le dai cu cozile în jos, nu cum ai făcut aseară la nașa… și uite și buchețelele de ghiocei pentru fetele din clasă – ai 14, ca Marina e bolnavă și nu vine azi, am vorbit eu cu maică-sa…

de 8 Martie te întreabă IUBI cu glas mieros ”dăseară ieșim și noi undeva, pisoiașșșș?” și tu îți faci socoteala și mormăi… să văd cum scap și eu de la birou… ”hai pisi, că eu la 4 termin, ne dă drumu mai devreme și putem să mergem și noi la un restaurant ceva… dacă mă inviți!”

așa că primăvara cântă în noi, altissima voce, și ne îndeamnă la dăruit flori și sunat mame și bunici și nașe și mătuși și verișoare și surori și învățătoare și profesoare și mai știu eu ce secretare… și e așa o dragoste primăvăratecă în aer, o nerăbdare să vină o dată soarele, amestecată cu un convențional simț al datoriei și cu sentimentul permanent al imperfecțiunii plaiurilor mioritice, tot pline de gropi și la acest început de primăvară.

ei, toate astea sunt foarte drăguțe, luate ele cu un zâmbet. chiar așa peltea sentimentală cum le-am prezentat. lasă, să fie bine și frumos, să se bucură lumea de viață! fiecare în felul său.

drept pentru care și eu fac un gest și le urez, da, chiar aici pe blog, să fie sănătoase și să-mi trăiască: mamei, iubitei, bunicilor,  mătușilor, verișoarelor, finuțelor, prietenelor, celor pe care le-am necăjit și celor pe care le voi mai necăzji și de-acum înainte, ce să mai: întregii suflări femeiești.

LMA!

