cred că am anunțat că Tudor Benga  avut bunăvoința (obișnuită la el) de a-mi permite să public jurnalul său de călătorie pe B-Cafe, la secțiunea de povești. ei, dacă nu v-am anunțat, vă anunț acum. Tudor scrie bine și vede locuri fabuloase, unde tare mult mi-aș dori să calc la rândul meu. iaca mostră – la 5000 de metri pe Los Nevados.

Vulcanul se cheama Nevado del Ruiz, pentru seniorii care probabil isi aduc aminte acelasi care a erupt in 1985 si-a ras de pe fata pamantului oraselul Armero, omorand douazeci de mii de oamenii. Varful este pe la 5300m dar iti trebuie permis si echipament pentru varf. In mod normal in tururile astea urci pana la 5125 numai ca in ziua in care ne-am dus noi era viscol si ne-am dus numai pana la 5000. Ce nu se vede-n poza de pe Facebook e ca eram in blugi (desi aveam totusi bocanci, singura farama de respect) asa c-am contabilizat numa juma de bifa si va trebui totusi intr-o zi sa urc si io un cinci miar de-adevaratelea.

Lasand bifele si cotele la o parte peisajul este fenomenal. Pe la 2700-3000 m arata asa cam ca la Sirnea, verde intens si vaci baltzate, minus padurea de brad. Pe la 3700-4000 esti in paramo, un soi de savana alpina mlastinoasa cu niste copacei numiti frailejones care aduc a cactusi dar care de fapt sunt imbibati cu apa. Pe la 4500 peisajul devine selenar, nu mai e un fir de iarba, dar inca nu vezi nici zapada, super spectaculoasa senzatia. In final… restul (mult mai mult) uite-aici.

