leapșa de la Brightie se găsește aici. și ea spune așa: ”Care sunt meseriile pentru care aproape că n-ai pune pleoapă pe pleoapă nopţile, de nerăbdare s-ajungi iar la slujbă?

până la a începe să le înșir, am de făcut un mic comentariu – meseriile cele mai meseriașe sunt cele care nu-ți cer să te întorci la slujbă, cele care au loc peste tot. adică: oriunde ești, e și meseria ta cu tine. Seth Godin (autorul cărții Tribes, pe care v-o recomand cu căldură) a trăit următoarea întâmplare. era în concediu pe undeva printr-un loc exotic. învârtindu-se prin holul hotelului, a dat peste un computer conectat la internet și s-a așezat să-și verifice emailul, curios cum a mai evoluat ultimul lui proiect în absența sa.

în acel moment, un cuplu a trecut prin hol și ea i-a șoptit lui: săracul om, nici în concediu nu are parte de liniște! își verifică emailul… Seth a vrut să să se ia după ei și să le strige: voi sunteți nefericiți, pentru că aveți slujbe în cadrul cărora primiți emailuri de care vă ascundeți când plecați în concediu; slujba mea e atât de faină încât mi-e dor de ea și când sunt plecat de la birou.

înțelegând leapșa lui Brightie în acest spirit (în care, sunt convins, a și fost gândită), iată răspunsul meu:

1. profesor. e ceva nemaipomenit de frumos și de înalt, dar din păcate nu m-am născut pentru treaba asta. musai să ai har. nu știu dacă te salvează vreo metodă (te ajută dacă ești talentat, dar nu îți dă talent). profesorii sunt cei care reușesc să se pună în pielea celui care nu știe și parcurg împreună cu ei drumul spre știință, după care îi lasă liberi. eu am avut binecuvântarea să dau peste un profesor în viața mea: Gabriel Săndoiu.

2. filosof. atâta doar că nu pot să văd chestia asta ca pe o meserie. știu doar că filosofia e ceva din care nu mă voi opri vreodată.

3. scriitor. asta încă nu mi-am pierdut nădejdea să devin. e, din nou, ceva nemaipomenit de greu. scriitorul este omul care te duce într-o lume în care tu începi să te plimbi firesc, pe care o găsești făcută de-a gata, dar la construcția căruia el a muncit de i-au sărit capacele, până la cel mai nesemnificativ detaliu.

4. orice meserie mai pământeană care are de-a face cu îngrijirea cailor, care sunt minunați.

5. ghid. să fii ghid trebuie să fie genial. aș zic eu.

6. cel-care-le-arată-oamenilor-oameni-așa-cum-sunt-ei. nu știu exact care meserie din cele existente se ocupă de asta (jurnaliștii ar trebui, în orice caz, să-și propună așa ceva). dar știu că asta încerc să fac cu B-Cafe și că de un an de zile încoace abia m-am încălzit. na, că mi-am făcut și reclamă!

leapșurile astea se dau mai departe, nu? păi, hai să zicem că trebuie să o preia niște oameni mai tineri și mai entuziaști ca mine: D-ra Ralu, un Băiețel și un Roboid. spor!